آموزش و مستندات افزونه WpDone FAQ

۱ ماه پیش

از اینکه از افزونه WpDone FAQ استفاده میکنید ممنونیم! امیدواریم از آن لذت ببرید. ابتدا پیشنهاد میکنیم یکبار تمام صفحات مدیریتی افزونه را بررسی کنید تا عبارات و اصطلاحاتی که در این آموزش به کار میرود برایتان آشنا باشد.

منوی مدیریتی افزونه
منوی مدیریتی افزونه

قبل از هر کاری ابتدا وارد بخش سئوالات متداول » تنظیمات شوید و تنظیمات دلخواه خود را اعمال کنید. توجه داشته باشید تغییر برخی ویژگی‌ها در این صفحه به سلیقه شما بستگی دارد و اما نکاتی جهت راهنمایی بیشتر در ادامه ارائه خواهیم داد.

آموزش تنظیمات افزونه WpDone FAQ

بخش تنظیمات افزونه
بخش تنظیمات افزونه

وضعیت سیستم: درصورتی که فعال نباشد مشابه زمانی عمل میکند که افزونه غیرفعال است با این تفاوت که امکان دسترسی به آیتم های افزونه در پنل مدیریت برای مدیر وجود دارد

عنوان صفحه: این عنوان در صفحه اول سئوالات متداول قرار خواهد گرفت

پیوند یکتا: سئوالات متداول شما در این آدرس دردسترس خواهند بود، میتواند بصورت فارسی وارد شود توجه داشته باشید که برای فاصله حتما از – استفاده کنید

رنگ برند: در این قسمت رنگ برند خود را انتخاب کنید، تمام رنگ های موجود در صفحه سئوالات متداول با این رنگ تنظیم خواهند شد

لوگو: این لوگو در قسمت بالایی قالب قرار میگیرد، میتواند از اندازه پیشنهادی بزرگتر باشد اما پیشنهاد میکنیم برای کم حجم تر شدن لوگو حتما در اندازه پیشنهادی طراحی شود. لوگو در هر اندازه‌ای که باشد بصورت خودکار تغییر اندازه داده خواهد شد

فاوآیکون (Fav-icon): در کنار عنوان تب مرورگر قرار میگیرد

بازشدن همزمان چند سئوال: درصورتی که فعال باشد کاربر امکان بازکردن چند سئوال بصورت همزمان را خواهد داشت

محتوا توسط موتورهای جستجو: درصورتی که دنبال شود سئوالات در موتورهای جسنجو ایندکس خواهند شد

وارد کردن ایمیل برای کاربران اجباری باشد: زمانی که یک کاربر سئوال خود را ارسال میکند تعیین میکند که ایمیل حتما وارد شده باشد یا خیر

 

آموزش دسته بندی سئوالات در افزونه WpDone FAQ

بخش دسته بندی افزونه
بخش دسته بندی افزونه

درصورتی که قصد استفاده از امکان دسته بندی سئوالات را ندارید میتوانید سئوالات را بدون دسته بندی منتشر کنید. اما توجه داشته باشید درصورتی که حداقل یک دسته وجود داشته باشد فقط سئوالاتی نمایش داده خواهد شد که دسته بندی شده باشند مابقی سئوالات که درحالت بدون دسته بندی قرار دارند فقط زمانی قابل رویت هستند که در دسته‌ای قرار گیرند یا توسط کاربر جستجو شوند.

ایجاد دسته جدید

برای ایجاد دسته جدید به سئوالات متداول دسته بندی مراجعه کنید، در قسمت افزودن دسته تازه میتوانید دسته جدیدی ایجاد کنید. نام و نامک دو فیلد مهم در دسته بندی‌ها هستند:

نام: نام دسته را تعیین میکند کاربران و موتورهای جستجو این نام را میبینند

نامک: بهتر است بصورت لاتین وارد شود، این نام در URL استفاده میشود

در پایان روی دکمه افزودن دسته تازه کلیک کنید تا دسته جدید ایجاد شود.

حذف دسته

درصورتی که دسته‌ای حذف شود سئوالات درون آن دسته حذف نخواهند شد، تمامی سئوالاتی که در دسته حذف شده باشند به حالت بدون دسته بندی تغییر میکند و برای نمایش، درحالی که حداقل یک دسته فعال وجود داشته باشد باید حتماً در دسته‌ای قرار گیرد یا توسط کاربر جستجو شود.

 

آموزش ایجاد سئوال جدید در افزونه WpDone FAQ

برای ایجاد سئوال جدید به بخش سئوالات متداول افزودن سئوال مراجعه کنید.

بخش دسته بندی افزونه
بخش افزودن سئوال جدید

سئوال: عنوان سئوال باید در این قسمت وارد شود

پاسخ: پاسخ سئوال را در این قسمت وارد کنید، امکان استفاده از کدهای HTML در این قسمت وجود دارد

دسته بندی: زمانی قابل مشاهده است که حداقل یک دسته وجود داشته باشد، در این قسمت میتوانید سئوالات را دسته بندی کنید

در انتها میتوانید سئوال را منتشر کنید یا بصورت پیش‌نویس ذخیره کنید. سئوالاتی که در حالت پیش‌نویس باشند در سایت نمایش داده نخواهند شد.

برای مدیریت سئوالات ایجاد شده به بخش سئوالات متداول مراجعه کنید.

 

سئوالات کاربران

برای دسترسی به این بخش به سئوالات متداول سئوالات کاربران مراجعه کنید. درصورتی که کاربری سئوالی برای شما ارسال کند در اینجا قابل مشاهده است. به راحتی از این بخش میتوانید سئوالات ارسال شده را ویرایش کرده و پاسخ خود را ثبت کنید و در نهایت آن را منتشر کنید.

 

مستندات

در حال تکمیل …